Archívumok

Videó az Akadálymentes Turizmus Napja szervezőbizottságától

A szervezés elindult, nézzétek meg hogyan!

Tudjátok, hogy február 22-én, a Magyar Parasport Napján idén először összeült a szervező bizottság és beindítottuk a gépezetet. Kiértékeltük a tavalyi rendezvényt – ebbe önkénteseink is bekapcsolódhattak online – és átbeszéltük az idei teendőket. A szervezőbizottságban egyesületünk több tagja is részt vesz. 

Itt most egy kis összefoglalót kaphattok minderről, hogy Ti is mindinkább részesei lehessetek a szervezésnek. Nézzétek meg a videót!

Ötleteknek, javaslatoknak és pláne támogatóknak nagyon örülük!

Adjukössze.hu! Várjuk az 1%-os felajánlásodat

A NIOK Adjukössze.hu oldalán mától egyesületünk 1%-os kampánya is szerepel.

Szeretnéd megtudni mire fordítjuk ha felajánlod számunkra személyi jövedelemadód 1%-át? Neked csak néhány kattintás, nekünk nagyon sokat segít, hogy segíthessünk másokon. Klikk ide, olvasd el mit mesélünk erről röviden: Legyen akadálymentes a világ mindenhol és mindenkinek!

Megtalálod az oldalon azt is, pontosan hogyan tudod felajánlani nekünk az 1%-odat. Hidd el nem bonyolult. 🙂 De ha nem teszed, elveszik. Klikk ide és mindent megtudsz: 1%-os adományozás

Köszönjük ha ránk gondolsz!

Ha kérdésed van az 1%-os felajánlással kapcsolatban, írd meg nekünk, szívesen segítünk!

Hírlevél: Hogy halad a “Matricás 3.“projekt?

Adományozóinknak közvetlen emailben,  az Akadálymentes Pécs adatbázisunk iránt érdeklődőnek pedig itt a weboldunkon rendszeresen Hírlevélben számolunk be arról, hogyan halad az általuk támogatott projekt. 

Első Hírlevelünkben az alábbiakról adhatunk hírt:

– még 2020 decemberben megalakult a team. Pontos ütemtervet, cselekvési és finanszírozási tervet készítettünk

– 2021 januárban egyeztetést folytattunk Nyögéri Lajos alpolgármester úrral, melynek fő témája az Akadálymentes Pécs adatbázissal kapcsolatos együttműködés volt

– értékeltük a 2020-as Élő Adást a Pécsi Közösségi Alapítvánnyal még januárban, márciusban pedig folytattuk azzal, hogyan lehet az idei még annál is izgalmasabb, és ebben mit segíthetnénk mi, egykori résztvevők?

– a közösség erejét megtapasztalva más közösségi adományozási rendszereket is megismertünk, és részt is veszünk bennük

– több megkeresés érkezett hozzánk partnerség iránt, melyek új színt, új szempontokat fognak hozni az adatbázisba. 

– új, az USA-ból bekapcsolódó tagunknak, és Oláh Balázs informatikai mérnök tagunknak köszönhetően jelenleg az adatbázis informatikai tökéletesítése zajlik (ameddig a takarónk ér). Ez számunkra egy nagyon lényeges történés, mert a professzionalítás egyik alap elvárásunk magunk felé.

– februárban a Gazdaságfejlesztési Főosztállyal egyeztettünk a Városházán, ahol az akadálymentes városfejlesztésben, turizmusban, városmarketingben többféle formában határoztunk el  a pécsiek számára előnyös együttműködést a jövőben.  

– kisfilmeket forgattunk a team tagokkal, amiben megmutatjuk “Miért fontos nekem a matricás team?” A Facebookon hamarosan látható lesz.

– sok helyszínt újra bejártunk már, egyeztettünk, megbeszéltünk és eddig számos pozitív változást tapasztaltunk akadálymentesítés terén a városban. Mindezt az adatbázisban folyamatosan megjelenítjük. 

– a támogatásként kapott nyomtató/scanner állandó munkában van, nagyon köszönjük a BolkoDesign-nak! A felajánlott fényképezőgépeket is reményeink szerint mielőbb megkapjuk és remek minőségű képeket készíthetünk a helyszínekről. Ez azért fontos, mert így mindenki maga döntheti el a több oldalról készített fotók alapján, hogy neki személy szerint bevállalható-e egy-egy helyszín akadálymentesség szempontjából. 

Most itt tartunk. A Covid 3. hulláma miatt két hétre zárva lesz az ország, így most mi is adminisztratív/szervező munkát végzünk, de március végén újra beindulunk. 

Nyárra tervezzük a témában érintett országos szereplőkkel, döntéshozókkal a pécsi konferenciánkat, kicsit szűkös keretből, de akkor is nagyon klassz lesz!

Idén pedig a meglévő helyszínek frissítése mellett az összes pécsi hotel, szálláshely akadálymentességét is feltárjuk. 

Mindezt a team tagok minimális díjazásért, de maximális szívvel végzik! Szeretjük ezt a projektet és nem is hagyjuk abba soha 🙂

Kövessen minket és a matricás projektünket a Facebookon:  https://www.facebook.com/PeopleFirstHun

és a weboldalunkon: http://peoplefirst.hu/

Akadálymentes Pécs adatbázisunkat is a weboldalunkon találja: http://peoplefirst.hu/akadalymentes-pecs/ 

Szép tavaszt, kitartást, jó egészséget kívánunk!

Pataki Veronika, elnök

és a People First “matricás” csapata

 

Záró beszámoló: NFSZK FOF2019 – MATRICÁS projekt 2.

 A “Pécs akadálymentesen!” című, 2019. szeptember 1. – 2020. augusztus 31. között megvalósuló projekt a 2018-ban elkezdett, Pécs akadálymentes helyszíneit feltáró “matricás” projektünk folytatása volt.

Bár a Covid 19 járvány erősen befolyásolta a projektet, annak megvalósulását nem gátolta. Maradéktalanul véghez tudtuk vinni az alapcélt, miszerint folytatjuk Pécs lakossági és turisztikai szempontból fontos helyszíneinek akadálymentes szemmel történő feltérképezését, a valóban akadálymentes helyszínek megjelölését saját matricával, melyet az e tevékenységben már tapasztalatot szerzett, fogyatékossággal élő tagjaink végeztek. Az  feltárt lokációkat kategóriák szerint saját adatbázisba rendeztük magyar és angol nyelven, ingyenesen közkinccsé tettük a weboldalunkon egy önálló menüben (Akadálymentes Pécs)  és a média útján országszerte népszerűsítettük. 

A korábbi tevékenységünket kiegészítettük az akadálymentesség hallássérültek és látássérültek számára történő feltárásával, illetve az egyes helyszínekhez odajutás (busz, zebrák, járdák, parkolók) bemutatásával.

Mivel az alapvető cél most is a társadalmi inklúzió, erőteljesen hangsúlyoztuk ezúttal, hogy az akadálymentesség nemcsak a fogyatékossággal élőknek, hanem éppúgy a babakocsisoknak, időseknek, átmeneti sérülteknek, vagy bőröddel közlekedőknek is fontos!

Igen intenzív és eredményes online marketing és sajtómunkát folytattunk, plakátokat tettünk ki Pécs frekventált helyszíneire, video-flashmobot készítettünk, partnerségeket építettünk és lobby tevékenységet folytattunk.

A projekt során feltárt új akadálymentes helyszínek: 6 étterem/kávézó, 7 üzlet, 5 sport és kulturális intézmény, 4 turisztikai látványosság, 5 közintézmény, 3 turistaút. Összesen 30 új helyszín.

Eredmények: úgy tapasztaltuk, az akadálymentes adatbázisra óriási igény van, és maguk a helyszínek fenntartói is szívesen vesznek részt a munkában. A sajtó igen élénk érdeklődést mutatott munkánk iránt, csakúgy mint más helyi és országos civil szervezetek, ami az egyesületnek is komoly ismertséget hozott. Nagyon fontos eredmény hogy felelős, szakmailag professzionális team jött létre, ahol a tagok nagyon tudatosan, komoly kommunikációs készségekkel dolgoznak, megtanulva a team-munka, a közösségi tevékenység és  a munkavégzés fontosságát. Nagy örömünkre Pécs város önkormányzatával és turisztikai irodákkal is sikerült pozitív kapcsolatot kiépítenünk, ettől a jövőben nagyon sokat várunk. 

Számunkra nagyon fontos, hogy egy akadálymentes adatbázis csak akkor ér valamit, ha minél többen ismerik, és ha állandóan frissen tartjuk az adatokat, ezért a “matricás” projektet mindenképpen folytatni fogjuk.

A szervezőbizottság első ülése – támogatókat várunk

A Magyar Parasport Napján 2021.02.22.-én megtartotta első ülését a szervezőbizottság Orfűn a Medvehagyma Házban. Online lehetősége volt önkénteseinknek is hozzászólni a tavalyi év kiértékeléséhez és az idei esemény alapötleteihez.

Ami biztos: szeptember 4-re, szombatra tervezzük az immár 5., vagyis szülinapi Akadálymentes Turizmus Napját.

Szeretnénk most is felkészítő workshopot tartani előtte, hogy minél inkább igazodhassunk a fogyatékossággal élők és a rendezvény programjait kínálók igényeihez.

Szoros együttműködést tervezünk minél több partnerszervezettel, és a tavaly jól bevált módon idén is fővédnököt fogunk felkérni a fesztivál képviseletére.

Szponzorokat, támogatókat azonban nagyon várunk, mivel idén először egyelőre nem látszik pályázati támogatás hiánypótló és egyedülálló rendezvényeünkhoz! Ötleteknek, segítségnek örülünk, szervezzünk együtt!

Közgyűlést tartottunk, ezúttal online

2021. 02. 18-án este a Covid járvány miatt nem szokványos módon, Zoom-on gyűltünk össze és beszéltük át dolgainkat.

Témáink a 2020-as év értékelése, a 2021-es tervek átbeszélése voltak, majd a tagság kérdései, kérései, ötletei kerültek terítékre.

Idei terveink között megint sok izgalmas dolog szerepel, például:

  • Az Erasmus + ARTcoWORKers projektben való részvétele az egyesületnek, mint magyar partner.
  • Az V. Akadálymentes Turizmus Napja megszervezésében aktív részvétel. 
  • A “matricás” 3. projekt folytatása, az Akadálymentes Pécs adatbázis szakmai és számítástechnikai fejlesztése
  • német pályázatunk nyertes elbírálása esetén közösségi tér és önálló életvitelt támogató centrum létrehozása 
  • saját projektek indítása
  • a Covid járvány alatti érdekvédelem ellátása 
  • pályázatok keresése és írása folyamatosan, nyertes pályázatok eredményes végigvitele 
  • a HEP 2018-2023 megírásában résztvevő 16, fogyatékossággal foglalkozó helyi civil szervezet munkájának további koordinálása, feladataik megvalósításának támogatása
  • a PTE-vel meglévő és új kapcsolatok ápolása, egyetemi kurzusokban részvétel, középiskolákkal a közösségi szolgálatosok további fogadása

Legnagyobb érdeklődés az egyesületen belül az ARTcoWORKers projektünket, illetve az Akadálymentes Pécs adatbázisunk fejlesztését övezi.

Kövessetek minket, mindenről hírt adunk a Facebook oldalunkon!

Pécs akadálymentes helyszíneit frissítjük

Matricás teamünk újra nagy munkában, mit nekünk a Covid! 🙂 Természetesen csak azokat a helyszíneket járjuk most be, melyek a járvány ellenére is megközelíthetőek.

Profi szakmai teamünk a Pécsi Közösségi Alapítvány “Élő Adás” közösségi adománygyűjtő rendezvényének köszönhetően tudja folytatni munkáját. Vagyis, a pécsi és Pécset fontosnak érző nem pécsi emberek támogatását élvezzük.

Első körben most az Akadálymentes Pécs adatbázisunkban található több, mint 60 helyszínt frissítjük, hogy ne érjen senkit meglepetés ha ezek valamelyikére látogat. Eddig azonban csak pozitív változásokat tapasztaltunk! Mindegyik változást bevezetjük az adatbázisba és hírt adunk róluk a Facebook oldalunkon is. Kövessetek minket tovább! Hozzászólásaitoknak, kérdéseiteknek örülünk!

Az Akadálymentes Pécs adatbázist itt találod: Akadálymentes Pécs

A matricás projektekről (és minden más projektünkről) itt olvashatsz: Projektjeink

Facebook oldalunk pedig itt elérhető: Facebook

ARTcoWORKers nemzetközi projektünk indul áprilistól!

‼️ Óriási hírünk van!
Nemzetközi Erasmus+ pályázatunk NYERT! ???
Négy országgal kezdünk bele áprilistól egy nagyon izgalmas projektbe a kulturális kreatív ipar és a fogyatékossággal élők együttműködésében. ♿️?
Olvassátok el a rövid leírást a projektről itt a weboldalunkon a Projektek menüben: http://peoplefirst.hu/blog-post/artcoworkers-erasmus-nemzetkozi-projekt/

Folytatódik az akadálymentes helyszínek feltárása

Éééééés elindult a munka, a 2020. december 10-i “Élő Adás” online közösségi adománygyűjtésből kapott pénzből a matricás projekt immár harmadik évét kezdtük meg!

A mostanra professzionális team azt vállalta idén, hogy az ingyenes, nyilvános, magyar és angol nyelvű adatbázisunkban eddig szereplő 61 helyszín mindegyikét újrajárjuk és felfedezzük milyen pozitív és negatív változások történtek. Mindezt, csakúgy mint eddig, kategóriánként, részletes leírásokkal és fotókkal rögzítjük a weboldalunkon található Akadálymentes Pécs adatbázisban.

Vállaltuk továbbá, hogy az összes pécsi hotelt, nagyobb szállást feltérképezzük akadálymentes szempontból, mivel erre érkezik hozzánk a legtöbb kérdés, legnagyobb igény.

Nyáron pedig kisebb konferenciát szervezünk, ahol a hasonló tevékenységet végző szervezetekkel osztjuk meg a jó gyakorlatokat, megpróbáljuk összekapcsolni a meglévő magyarországi akadálymentes adatbázisokat és egyéb fontos kérdéseket beszélünk majd át.

Minderről folyamatosan tudósítunk, kövess minket a Facebook oldalunkon!

A Matricás projekt 3-ról itt olvashatsz bővebben: Matricás projekt 3.

A fenntartó reagálása az intézményi bezártsággal kapcsolatos levelünkre

A teljesség igényével – és mert többen kértétek – megjelenítjük itt a Covid járvány alatti, tagtársainkat érintő intézményi bezártsággal kapcsolatos levelezésünk utolsó darabját, a Baptista Szeretetszolgálat budapesti központjának, vagyis a fenntartónak a válaszát.

A segítséget többféle módon felajánló, és a többoldalú érdekegyeztető találkozást javasló levelünkre kapott ilyen jellegű reagálást mélységesen elszomorítónak tartjuk. A továbbiakban a “semmit rólunk nélkülünk” és a “fogyatékossággal élők a saját ügyük legjobb ismerői és képviselői” elvek melyek mentén segítjük tovább intézményben élő társainkat. A végleges megoldást az ombudsmanhoz 2020. júliusban eljuttatott beadványukra kapott válasz jelentheti majd, melyben azt kértük, hogy az ombudsman adjon pontos iránymutatást az intézményvezetőknek hasonló krízishelyzetekben történő eljárásra. 

Az előzményeket korábbi bejegyzéseinkben olvashatjátok az Aktuális hírek menüpontban.

Fenntartói válasz